onsdag, 27. oktober 2004
Snack 26 oktober
Veckans tema är blommor

1. Om du är gift, vilka blommor hade du i brudbuketten?
Jag är inte gift, och har aldrig varit. Därmed har jag heller inte haft någon brudbukett.

2. Vilken är din älsklingsblomma?
Jag tycker väldigt mycket om maskrosor. De är för mig ett hoppfullt tecken på att vi människor inte rår på naturen (då de växer sig genom asfalten).
Jag tycker även om tulpaner, både i vasen och i salladen.

3. Tycker du om att få blommor eller tycker du det är slöseri med pengar?
Egentligen är blommor vackrast i sin naturliga miljö, men ibland kan man ju köpa en bukett utan att det känns som slöseri med pengar.

4. Tackar du om du får ett blomskott? (Det sägs att det för otur med sig att tacka, skottet tar sig helt enkelt inte)
Jodå, jag har tackat när jag fått skott. Att de sedan inte överlevt i det långa loppet kan jag nog inte skylla mitt tack för...

5. Brukar du köpa med dig en bukett när du hälsar på vänner?
Brukar är väl att ta i, men det har hänt.

... comment