torsdag, 20. januari 2005
time to breathe and time to live
Igår kväll la jag mig och tittade på Truman Show på TV. Men när det var 20 minuter kvar av filmen var ögonlocken så tunga att det var omöjligt att hålla dem uppe. Och det gjorde mig ingenting (även om jag gärna hade sett hur filmen slutade) för sömnen var obeskrivligt välkommen.
Tre timmar senare vaknade jag, och har inte kunnat sova sedan dess :(

Det är inte bara Göteborg som kallas Lilla London. Nejdå, även en sedan länge stängd pissoar här i Uppsala ståtar med detta namn. Pissoaren är belägen på Fyristorg, en trappa ner under marken och med utsikt mot Fyrisån.
Nu såg jag på nyheterna att pissoaren hyrts ut till Galleri London, som skall hålla fotoutställningar där. Attans också, jag som hade helt andra planer för de lokalerna ;)
Men samtidigt är det kul. Jag gillar när man väljer att se möjligheter i något så "omöjligt" som en gammal pissoar på Fyristorg!

Nej, nu skall jag väl inte sitta här och sitta. Det är dags att ge sig ut och sätta sprätt på barnbidraget!

... comment