söndag, 28. november 2004
theWitch and the family
Med hjälp av Dookyweb kan jag härmed presentera familjen (åtminstone den tvåbenta delen av familjen).


theWitchMoi. Svajmastartist och tegelstensdomptör, som sägs bli 40 år om några månader. Skrivandet är mitt livselixir, även om det tyvärr inte blivit så mycket av det de senaste åren. Fnular med datorn och ägnar mig åt hantverk.
Anser att våren är den bästa årstiden, men hösten kommer som god tvåa.
Kan vissla med tårkanalerna, och fästa magneter på ryggen.


AGSärbosambon AG, 31 år, fotointresserad datanörd. Lyssnar på musik och gillar filmer som jag aldrig hört talas om.
Utseendet på bilden till trots, så vill jag verkligen understryka att han inte är professionell förbrytare. Det må låta som en paradox, men bilden är skrämmande lik honom - och han är en riktig snygging irl!
Han är den som sköter huvuddelen av marktjänsten, men jag försöker bättra mig...


TintinTintin, 8 år. Gillar både action och lugn. Han är en ganska påhittig och pysslig kille, som ofta uppfinner saker. Tycker om att baka.
Går i tvåan på Uppsala Waldorfskola. Han är lite stolt över att han (till skillnad från de kompisar som går i kommunala skolor) började läsa engelska och tyska redan i ettan. I övrigt är han imponerande duktig i matte.
Tintin är kär i klasskompisarna Aram och Vera.


LoveLove fyllde fyra år i augusti. Han är en nästan skrämmande intelligent liten kille, som håller fullt tempo. Kreativ som få. Ett stort intresse är att spela dataspel, vilket han gör med stor bravur.
Favoritfärgen är lila, och han gillar allt som glittrar och är gulligt. Gillar låten Hej hej Monika, och kan lyssna på den om och om igen, hur många gånger som helst...
Love går på lekskolan Rosengården, Uppsala Waldorfförskola.


SmillaSmilla blir tre år i februari. Hon är en mycket bestämd liten dam, och envisare än en gammal get. Men hon är också en busig liten solstråle. Hon hyser stor fascination för traktorer och andra arbetsfordon.
Sötare än en sockertopp!
Delar sin brors faiblesse för Hej hej Monika...


... comment