söndag, 28. december 2003
Fredagsfyran 29/12
Förra veckan lyckades jag missa FredagsFyran helt. Den här veckan nöjer jag mig med att leverera svaren för sent.
Temat är Mer jul

1. Julmat eller julklappar?
Julmat, inte tu tal om den saken!
2. Säg en trevlig present du fick?
Jag fick faktiskt bara trevliga julklappar. Men jag säger väl fleecemorgonrocken då, eftersom det är den jag använt flitigast hittills.
3. Vad är din favoriträtt på julbordet?
Fasen så svårt. Trots att jag funderat en lång stund, så kan jag inte ge något ordentligt svar. Den där räkomeletten (som väl egentligen inte är någon direkt julmat) vill jag inte vara utan. Skinka - förutsatt att den serveras med Korvgubbens grovkorniga, sötstarka senap! - är omöjligt att låta bli. Och det skulle kännas halvdant utan gravad lax och ägghalvor.
Det är nog enklare att nämna rätter som jag hoppar över; Lutfisk, dopp-i-grytan, sylta och ål.

4. Skönt att det är över? (nästan)
Ärligt talat, så har det inte varit speciellt jobbigt. Jag trivs ganska bra med dessa "dagar i ingenmansland", där jag kravlöst bara kan vara.

... comment