söndag, 19. september 2004
Tjejsnack
Jag slösurfade lite, och hamnade på Tjejsnack hos Anette. Även om företeelsens benämning inte tilltalar mig, och även om det känns som ett plagiat av Fredagsfyran (men vad är det för fel i att plagiera bra saker..?), så bestämde jag mig för att haka på. Jag går ut hårt, och besvarar alla frågor som hittills ställts.
Håll i hatten!

Nöjeslysten?

1. Hur ofta går du ut och roar dig?
Det blir väl... en gång varannat år, ungefär...
2. Vad dricker du helst när du går ut?

Öl.
3. Har du någonsin druckit så mycket att du glömt kvällen?

Nix.
4. Kan du ha roligt utan alkohol?

Japp.
5. Är du en partymänniska som tar kontakt med okända på en fest eller är du mer avvaktande?

Jag tar kontakt. Det är ingen tvekan om den saken.

Låtsas att du hamnar på en öde ö:

1. Vilket föremål skulle du anse mest nödvändigt?
En båt. Eller en mobiltelefon. Eller en nödraket. Eller en vattendunk
2. Kan du göra upp eld?
Jajamensan. Man tar två scouter, och gnider dem mot varandra...
3. Skulle du kunna döda ett djur för att få mat?

Självklart!
4. Skulle du gå naken eller skydda dig mot solen?

Hmmm... jag skulle nog variera mig.
5. Vem/Vad skulle du sakna allra mest?

Mina barn!!!!!

Stil:

1. Hur skulle du vilja beskriva inredningen i ditt hem?

Otillfredsställande.
2. Hur klär du dig vanligtvis?

Praktiskt.
3. Långt eller kort hår?

Snagg.
4. Är du nöjd med ditt utseende?

Jodå. Det är synd att klaga. Man skall vara nöjd med sin lott.
5. Kan du tänka dig att göra en kosmetisk plastikoperation?

Gärna en bröstförminskning, men i övrigt avstår jag.


Känslor:

1. Jag älskar när................?

Mina barn är lyckliga.
2. Jag blir arg när..................?

Människor ljuger
3. Jag står inte ut med...............?

Korkade människor
4. Jag blir glad när...........?

Det är vår!
5. Jag blir ledsen när............?

När någon närstående är ledsen/mår dåligt.


Filmer

1. Vilken är din favoritfilm?

Local Hero.
2. Favoritskådespelare?
Michael Caine
3. Favoritskådespelerska?

Ingen aning...
4. Senast sedda film?

På bio; Gustaf
5. Föredrar du bio eller DVD/Video?

Bio som företeelse, men DVD/Video av praktiska skäl.

Färger
:

1. Vilken färg har huset du bor i?

Tegelrött
2. Om du använder läppstift, vilken färg föredrar du?

Använder inte läppstift. Men vid de sällsynta tillfällen då jag gör det (dvs när jag går ut) så har det en rödbrun ton.
3. Vilken färg är det på din bil, om du har nån?

Mörkblå, men jag tycker att den ser svart ut.
4. Din hårfärg?

Original: Superblond. Men med hjälp av kemikalier är jag nu lilahårig.
5. Vilken är din favoritfärg?
Gul!

Sommaren 2004:

1: Var tillbringar du helst semestern? I sommarstugan, i fjällen, hemma i tv-soffan, kanske vid datorn? ;)

I sommarstugan. Med datorn...
2: Äter du mer under semestern än annars?

Nej.
3: Om du läst en bra bok under semestern, vilken var det?

Hmmm.... jag tar mig friheten att tolka frågan fritt, och rekommenderar
därmed boken jag läser just nu; da Vinci koden
4: Vilken årstid föredrar du?

Våren, våren, våren!!!! På andra plats kommer hösten.
5: Sandaler eller gympaskor?
På sommaren har jag gärna sandaler.
Annars blir det boots av något slag.

... comment

 
chadie, söndag, 19. september 2004, 22:16
Kul att svara
Det var många kul frågor. Jag tog mig friheten att också svara på dem. Det är nice att jämföra mellan olika personer - kolla vad de svarat.
Tänk att det är så kul att svara på frågor.
Så slapp jag hitta på något själv att skriva om nu på kvällskvisten.

Link