torsdag, 13. januari 2005
Moviestars find the end of the rainbow
Idag tog jag med mig Love och Smilla, och åkte till Rusta för att köpa en kaffebryggare. Vi har kommit till insikt om att kaffebryggare måste betraktas som en förbrukningsvara i detta hushåll, och tyckte utifrån det att detta verkade vara en prisvärd apparat. Dessvärre var den slutsåld, och de övriga kaffebryggarna var alltför plastiga alt. för dyra för att tjänstgöra som slit-och-släng-bryggare. Jag får helt enkelt knata ner till Netto och se om de har några kaffebryggare.
Men inte kunde jag åka från Rusta tomhänt, heller. Jag köpte bla en Flexineon (som nu sitter snyggt slingrad runt sänggaveln, och tjänstgör som sänglampa - ett extremt lyckat köp!), en miniradio (skulle egentligen bara ha batterierna, men jag kunde ju liksom inte avstå en radio som ändå ingick i priset) och en massageapparat (så nu skall här masseras som aldrig förr!).
Och så *host* slank det visst med lite godis också...

Love och Smilla var underbart snälla och gulliga under vår tur till Rusta. De satt stilla i vagnen (bara en sån sak!) och de blev inte osams! Det var snudd på att jag undrade om det verkligen var mina barn jag hade med mig. Men när vi sedan kom hem igen släppte de loss igen...
Nåja, jag är tacksam över att det funkade så otroligt bra medan vi var ute.

Fittringen "Eva"!Det var visst städa-ditt-skrivbord-dagen härom dagen. Jag har börjat så smått, och projektet är snart slutfört. Under rensningen hittade jag både roliga och mindre roliga saker, som fallit i glömska. En av de roliga saker jag hittade var min fittring *pekar på bilden*. Tyvärr har den blivit lite missfärgad (den är alltså av silver), och jag efterlyser härmed tips om hur jag skall rengöra den på bästa sätt.

Paula har fått mig hugad att prova på att virka smycken, så nu har jag beställt Så gör du virkade smycken.
Ja, jösses vad det skall drickas vin och virkas här på gatan framöver (ja, inte ute på gatan, dårå)!

Imorgon är det julgransplundring på Vaksala torg, berättade Marianne när jag pratade med henne tidigare ikväll. Så det blir till att ta med den nysnutna och välkammade barnaskaran dit, och tjoa runt granen. Marianne och hennes döttrar skall också dit, och när granen är plundrad tar hon över Love för övernattning.

Jag trodde att fallet med lille Hannes som var med om tsunamin var allmänt känt (åtminstone här i Sverige), men idag nåddes jag av det kedjemail som började cirkulera efter att både Hannes och hans pappa kommit hem till Sverige.
Om du får kedjemailet, skicka det inte vidare!

... comment

 
bengt, fredag, 14. januari 2005, 23:13
Putsa silver
Googlade litet på rengör silver...

Det är silveroxid i beläggningen som man måste reducera...
http://school.chem.umu.se/Experiment/98

Reduktion http://susning.nu/Reduktion

Link