lördag, 26. juni 2004
Fredagsfyran 26-04
Fredagsfyran har denna vecka temat Förhållanden/åldersskillnader

1. Spelar åldersskillnader i ett förhållande någon betydelse? (T säger att det inte är några månader som räknas, utan decennier)
Nej, inte mer än hårfärg eller skostorlek. Åldersskillnaden mellan mig och AG har aldrig märkts på något sätt (förutom när det gäller musiksmak, då... Han var ju iförd endast napp och blöja när ABBA gick och vann i Brighton. Jag å min sida fattar ingenting när han lyssnar på Kent eller Pullover å allt vad de heter...)
Jag har heller inte märkt att någon i vår omgivning skulle haft åsikter om åldersskillnaden.


2. Finns det fördelar?
Tja, det skulle väl vara att AG förhoppningsvis har lite krafter kvar, så att han kan ta han om mig när jag blir gammal och skröpplig ;)

3. Finns det nackdelar?
Nej.

4. Andreas (suckern som står bakom sajten) brukar säga till mig att tio år är maxskillnaden pga av att det blir jobbigt att planera pensionen tillsammans. Men finns det någon sådan “maxgräns"?
Om det är max 10 år, så är det jämnt skägg att jag och AG klarar oss ;)
Men nej, jag kan inte tycka att det finns någon maxgräns. Åldern är totalt ovidkommande. När man faller för varandra, så gör man ju det - trots ev. åldersskillnad. Jag kan inte tänka mig att jag skulle falla för någon, men sedan se mig tvungen att ändå välja förhållandet pga ev. åldersskillnad.

... comment