söndag, 16. januari 2005
That's me
Eftersom jag inte har något vettigt att skriva, så får ni hålla tillgodo med resultatet från ett personlighetstest:

Paranoid: Low
Schizoid: Low
Schizotypal: Low
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: Low
Narcissistic: Low
Avoidant: Low
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: Low
Usch, jag känner mig nästan tråkigt normal. Eller jag kanske skall tolka det som att jag har ett stabilt psyke?


Jag fortsätter med att besvara lite frågor som florerat på nätet det senaste dygnet (och ursprungligen kommer från tori på Hypodea, om jag förstått saken rätt):

Vad heter du? Åse.
I mellannamn då? Initialerna är K och B.
Vart bor du? I Uppsala.
Trivs du där? Jajamensan.
Brukar du läsa horoskop, isåfall brukar de stämma? Nej, min tid är alldeles för dyrbar för att ägnas åt att läsa sådant skit.
Äger du några converseskor? Nä.
Favoritdjur? Katter, såklart!
Vad spenderar du dina pengar på? Överlevnad.
Senaste konserten? Ojojoj, inte en aning... Det kanske var när Lolita Pop spelade på Hard Rock Café (för ungefär 20 år sedan).
Eller vänta, jag har ju varit på Roskildefestivalen några vändor efter det. Och så var jag ju och lyssnade på Lisa EkdahlKatalin (någon gång innan hon slog igenom).
Festar du mycket? Nej.
Sprit, cider, vin eller öl? Vin och öl.
Brukar du bli för full? Nej, det kan jag inte påstå.
Antal kuddar i sängen? Så många som möjligt!
Äter du frukost? Jag snarare dricker frukost. Det blir några baljor kaffe.
Kan du baka bullar? Japp, och de blir dessutom hur goda som helst! Dock bakar jag inte speciellt ofta, det kanske blir 1-2 ggr /år.
Har du varit med i socouterna? Jajamensan. Alltid redo!
Bläck eller blyerts? Bläck.
Vad har du för mobiloperatör? Tele2.
McDonald's eller Burger King? BK, men ännu hellre Max.
Är du allergisk mot något? Allergisk vet jag inte. Men när jag var gravid med Tintin hade jag dille på jordgubbar. Jag vräkte i mig jordgubbar, och det fick till följd att jag tydligen blev överkänslig mot det där "röda färgämnet" som finns i viss mat. Så nu får jag alltid oftast klåda i näsan när jag äter tex jordgubbar och tomater.
Müsli eller corn flakes? Inte för att jag äter något av det regelbundet, men det får väl bli müsli.
Äger du ett busskort? Ja.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Mjölk är äckligt! Enda gången jag dricker mjölk är om det är utblandat med O'boypulver. Och jag tror att det är lätt- eller mellanmjölk vi brukar ha hemma.
Vad åt du till frukost? Jag drack kaffe.
Hur ser du ut idag? Just nu har jag en body på mig, dock inte av den sexiga sorten. Den här är mer en sådan där som "farfars underställ" ni vet.
Har du haft sex idag? Räknas det om det inte var någon annan närvarande..?
Nästa mål i ditt liv? Det är av så privat karaktär att jag inte vill skriva det här.
Roligaste resa? Roligaste vet jag inte. Men den resa som påverkat mig mest var en tripp längs Moseldalen (sommaren -94). Det var det närmaste paradiset på jorden jag tror man kan komma.
Vad såg du senast på tv? 45 minuter på TV3. Det handlade om Cameron som miste båda benen och ena armen då han blev påkörd av ett tåg.
Hur svarar du i mobilen? Det beror på vem som ringer.
Vem ringde du senast? AG.
Vad sa den du ringde? Jag står och diskar.
Antal timmar sömn i natt? Fem tror jag.
Sov du ensam? Nej.
Har du besökt Pajala? Nej.
Brukar du snusa? Inte bara brukar. Det är inte många minuter per dygn som jag inte har en prilla under läppen.
Vad innehåller din favoritnattmacka? Vet inte om jag har någon direkt favorit. Det mesta är gott att äta på natten.
Tycker du om din pappa? Ja.

... comment