torsdag, 19. augusti 2004
ingenting är nog, tills vi kan beröra varann
Tintin sov hemma hos Aram natten som gick, så han åkte med dem till skolan. Jag och AG ägnade fm åt att försöka piffa till här hemma. Det gick riktigt smidigt, med tanke på vår nästi intill maniska röjning. Vid lunchtid kom mormor och moster för att fira Love. AG och moster åkte iväg till skolan för att hämta Tintin. Sedan blev det mat och fika och paket. Dessutom blev det en del hantverksförsäljning innan de åkte hem ;)
När Örebroarna hade åkt hem var det dags för Love att gå upp till Marianne för övernattning. Jag och Tintin åkte för att hämta hans cykel, som stod hemma hos Aram. Sedan cyklade vi hem till Shw. Hon hade blivit lite sen på jobbet, men sönerna var hemma. Tintin spelade TV-spel med H och hans kompis, medan jag och R diskuterade hantverk :)
När Shw kom hem blev det mat, skvaller, fika och prat. Dessutom gav hon mig lite propagandematerial. Innan vi åkte hem hann jag dessutom med att köpa (eller åtminstone "boka") en loftsäng!
Underbart!
Äntligen!

Tårna har fortsatt blöda idag också, om än i ett betydligt mer blygsamt flöde. Tån bredvid lilltån är värst åtgången, men igår lappade vi ju ihop dem med kirurgtape, så jag har gott hopp om att den inte skall ramla av. Nu byter jag bara bandaget när det blivit smutsigt och blodigt, men kirurgtapen får sitta kvar tills det läkt ordentligt.

Det känns mysigt att vår lille Love blivit en så stor kille. Det är ofattbart att han blir fyra år på fredag!
Han är verkligen en alldeles underbar människa. Visst suger han både märg och must ur oss, men samtidigt är han nog den smartaste människa jag någonsin träffat. Han har nu upptäckt tjusningen med datorer (äpplena faller inte långt från päronen...), och hamnat i en intensiv spelperiod.
Generellt tycker jag inte att barn skall tillbringa alltför mycket tid vid datorer. Men i Loves fall är det (hittills) uteslutande positivt. Han tränar på att sitta stilla och koncentrera sig, att inte bli arg så snart han inte lyckas. Han försöker och försöker, och till slut lyckas han (därmed inte sagt att han inte blir "vansinnig" mellan varven, men vem blir inte det när man sitter vid en dator..?).
Ett av paketen han får på fredag innehåller ett nytt dataspel. Det är visserligen avsett för barn från sex år, men det är ju å andra sidan de spel han spelar nu också.
På fredag har Gustaf premiär. Det känns som att ett biobesök, och tillhörande besök på ett skräpmatställe tillsammans med mamma eller pappa skulle kunna vara en bra födelsedagspresent.

Nej, nu är det väl bäst att jag lägger mig med foten i högläge, så att jag inte får kallbrand!

... comment