måndag, 30. augusti 2004
darling, we were always meant to stay together
Igår tillbringade jag och Tintin förmiddagen på stan. Efter Tintins önskan gick vi på McÄckel för att äta. Eller jag åt inte, utan nöjde mig med en cappuccino (och jaja, en muffins också). Jag såg att de nu börjat med leksaker även i vuxenmenyerna. Nu kunde man få en stegräknare - vilket var en av sakerna som stod på shoppinglistan!
Min aversion mot McÄckel är dock så stor att jag inte kunde förmå mig att köpa den aktuella menyn. Jag valde att istället gå till Clas Ohlson och köpa en där (till ett högre pris än vad "mat" + stegräknare kostade på McÄckel).
Jag hoppas verkligen att mitt val svider ordentligt hos McÄckel!

Jag mådde inte helt bra när vi kom hem från stan, så jag la mig på soffan en stund. Där låg jag och fantiserade om loftsängen som skulle vara i min ägo om ett par veckor.
En stund senare ringde Shw, och undrade om vi kunde tänka oss att ta sängen redan nu. Jajamensan, det kunde vi!
AG och Tintin cyklade hem till familjen Shw för att låna bil, och frakta hem den redan isärplockade sängen. Jag var så entusiastisk och förväntansfull att jag i princip stod beredd med snuttefilt och nattmössa när de kom tillbaka.
Tanken var från början att jag skulle åka tillbaka med bilen direkt, men entusiasmen var för stor. Jag och AG började skruva...
Vi tittade på den bifogade monteringsanvisningen, skruvade isär, och skruvade ihop igen. Efter en del svavelosande hade vi fått ihop ena gaveln. Vi svor åt, och hatade varandra såsom man bara kan göra när man monterar en IKEA-möbel.
z*$!q#!! vrålade jag, och slängde verktygen i golvet. Nu åker jag och lämnar tillbaka bilen!
Tintin följde med, eftersom hans cykel stod hemma hos Shw. Hon passade på att berätta att monteringen av denna säng är rena barnleken, jämfört med den vi skall hämta om två veckor. Den är dels mer komplicerad (det är en sån där med tillhörande skrivbord), och det finns inga monteringsanvisningar till den...
Jag hoppas att det ingår ett par doser lugnande medicin i det sängköpet...
Efter en uppfriskande cykeltur hem igen hade jag fått tillräckligt med friskt syre i mig för att under något sånär städade former kunna hjälpa till med slutmonteringen av sängen.
Wow!
Jösses vad nöjd jag känner mig! Så härligt att äntligen ha sängen på plats. Jag var tvungen att direkt lägga mig och okynnesligga lite. Sköönt!

Idag har Lilla Mysan varit här och hälsat på. Mysigt!
Hon är verkligen en kanontrevlig tjej. Om jag var hund och fick ont i benet, så skulle jag vilja att det var hon som tog hand om mig. Hon pluggar nämligen till veterinär, och är som klippt och skuren för det yrkesvalet. Jag blev nästan lite svartsjuk när hon och Fjant gosade ohejdat med varandra ;)

På tal om djur, så blev vi av med kattunge #2 idag. Igår ringde en kille som fått mitt telefonnummer av tjejen som var här i fredags och hämtat kattunge #1. Han var gissningsvis i 20-årsåldern, och höll på att flytta hemifrån. Det kändes lika tryggt att lämna ifrån sig denna kattunge som den förra.

Tea undrar i gästboken om min graviditetsrelaterade foglossning. Och svaret blir;
Jodå, foglossningen plågar mig alltjämt, även om det är 2½ år sedan Smilla föddes. Men nej, det är inte jag - utan Flisan - som väntar barn. En ny kull kattungar är väl inte vad som står högst på vår önskelista, men nu är det som det är. Den här gången skall vi dock vara lite snabbare, och sterilisera henne å det snaraste!
Dessutom skall vi vara lite snabbare med att försöka hitta nya hem till de små trollen den här gången (nu tog det ju fem månader...). Faktum är att vi börjat "marknadsföra" kattungarna redan nu. Killen som var här idag berättade att hans syskon gärna ville ha katter.

... comment